Artykuł
PEDAGOG SZKOLNY
Pani Alina Stasiak
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO:
poniedziałek 7.45-10.45; 11.40-12.40
wtorek 7.45-11.45, 13.00-14.00
środa 7.45-12.45
czwartek 8.00-14.00
Gabinet pedagoga znajduje się w pokoju nr 101 w budynku A (obok pokoju nauczycielskiego)
Zadania pedagoga (§ 14. 1. Statutu Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Szadku):
1) koordynowanie udzielanej w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej; określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiednio do rozpoznanych potrzeb oraz koordynowanie udzielania tej pomocy; udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
2) diagnozowanie możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu oddziału przedszkolnego, szkoły;
3) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w oddziale przedszkolnym, szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły;
4) określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiednich do rozpoznanych potrzeb i udzielanie tej pomocy;
5) organizowanie i prowadzenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
6) koordynowanie działań zmierzających do opracowania i ewaluacji programu wychowawczo – profilaktycznego;
7) podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
8) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
9) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
10) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
11) działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
12) udzielanie pomocy psychologiczno–pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki oraz korzystającym z nauczania indywidualnego adekwatnie do rozpoznanych potrzeb;
13) koordynowanie udzielanej w szkole pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom niedostosowanym społecznie, zagrożonym niedostosowaniem społecznym oraz dzieciom o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju;
14) współdziałanie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Zduńskiej Woli i poradniami specjalistycznymi, również w zakresie kierowania do nich wszystkich potrzebujących;
15) współdziałanie z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz oświaty i profilaktyki;
16) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
17) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów;
b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
18) wspieranie wychowawców klas we wszystkich sprawach wychowawczych.
PORADY PEDAGOGA SZKOLNEGO DLA UCZNIÓW
1. Informacje i działania profilkatyczne dotycące koronawirusa
2. Wsparcie psychologiczne w obliczu pandemii
PORADY PEDAGOGA SZKOLNEGO DLA RODZICÓW
2. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część I)
3. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część II)
4. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część III)
5. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część IV)
6. Gdzie szukać pomocy? - instytucje wspierające pracę wychowawczą szkoły