Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu lewego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Przełącz na wersję kontrastową
Powiększ czcionkę
Szkoła Podstawowa im.Tadeusza Kościuszki w Szadku
Budynek A wejście główne
Budynek B Szkoły Podstawowej
Budynek B wejście główne
Elewacja zewnętrzna
Hala sportowa
Korytarz parter budynek A
Korytarz piętro I budynek A
Patron
Znajdujesz się w: Nauczyciele specjaliści Pedagog

Pedagog

Artykuł

PEDAGOG SZKOLNY

Pani Alina Stasiak

 

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO:

poniedziałek 7.45-10.45; 11.40-12.40

wtorek 7.45-11.45, 13.00-14.00

środa 7.45-12.45

czwartek 8.00-14.00

 

 

Gabinet pedagoga znajduje się w pokoju nr 101 w budynku A (obok pokoju nauczycielskiego)

Zadania pedagoga (§ 14. 1. Statutu Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Szadku):

1) koordynowanie udzielanej w szkole pomocy psychologiczno-pedagogicznej; określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiednio do rozpoznanych potrzeb oraz koordynowanie udzielania tej pomocy; udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

2) diagnozowanie możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu oddziału przedszkolnego, szkoły;

3) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w oddziale przedszkolnym, szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo ucznia w życiu przedszkola, szkoły;

4) określanie form i sposobów udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej odpowiednich do rozpoznanych potrzeb i udzielanie tej pomocy;

5) organizowanie i prowadzenie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;

6) koordynowanie działań zmierzających do opracowania i ewaluacji programu wychowawczo – profilaktycznego;

7) podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;

8) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;

9) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym uczniów;

10) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

11) działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;

12) udzielanie pomocy psychologiczno–pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki oraz korzystającym z nauczania indywidualnego adekwatnie do rozpoznanych potrzeb;

13) koordynowanie udzielanej w szkole pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom niedostosowanym społecznie, zagrożonym niedostosowaniem społecznym oraz dzieciom o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju;

14) współdziałanie z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Zduńskiej Woli i poradniami specjalistycznymi, również w zakresie kierowania do nich wszystkich potrzebujących;

15) współdziałanie z instytucjami, organizacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz oświaty i profilaktyki;

16) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;

17) wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:

a) rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów;

b) udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

18) wspieranie wychowawców klas we wszystkich sprawach wychowawczych.

 

PORADY PEDAGOGA SZKOLNEGO DLA UCZNIÓW

1. Informacje i działania profilkatyczne dotycące koronawirusa

2. Wsparcie psychologiczne w obliczu pandemii 

3. Bezpieczne dłonie

4. Zostańcie w domu

PORADY PEDAGOGA SZKOLNEGO DLA RODZICÓW

1.Organizacja nauki zdalnej

2. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część I)

3. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część II)

4. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część III)

5. Porady dla rodziców dzieci z trudnościami w nauce (część IV)

6. Gdzie szukać pomocy? - instytucje wspierające pracę wychowawczą szkoły

7. Apel Twojego dziecka

8. Porozmawiaj z nastolatkiem

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.